Skip links

Over Maud

Een administratie met een ondernemersbril bekeken

In 2004 stond ik aan de wieg van een eigen zaak. Ik startte vanaf nul. Dan start je ook met nul. We waren goed in wat we deden en steeds meer opdrachtgevers wisten ons te vinden. Binnen een paar jaar stond er een prachtig bedrijf met goede opdrachtgevers, een groeiend aantal medewerkers en een groeiend resultaat.

Dat was geen toeval. Waar mijn compagnon zich bezighield met het inhoudelijke deel van het bedrijf, zat ik op de cijfers en processen. Ik beet me erin vast.

Ik was namelijk bang dat de interne organisatie en structuur niet mee zouden groeien. In de groei ga je namelijk snel mee in de waan van de dag. Omdat het druk is, worden nieuwe medewerkers aangetrokken. Tijdelijke contracten worden afgegeven en omdat de druk bij de medewerkers blijft, worden contracten ‘maar’ verlengd, want we hebben iedereen hard nodig. Hetzelfde geldt voor verzekeringen van nieuwe bedrijfsmiddelen, telefoonabonnementen en ga maar verder.

Dus nam ik elk contract met medewerkers en leveranciers onder de loep, bekeek ik elk grootboek, vergeleek verzekeringen, ging onderhandelingen aan en ploos alles alles álles tot het gaatje uit.

Het resultaat is een enorme besparing op bedrijfs- en personeelskosten, een beter resultaat en wat misschien nog wel de grootste winst was: rust in mijn hoofd en lijf, want ik weet, op elk moment, exáct hoe we ervoor staan.

Ik gun jou ook dat gevoel én inzicht. Dat jij ook volledig erop kunt vertrouwen dat alles goed geregeld is en op elkaar afgestemd is. Je werkt elke dag heel hard, en dan zou het zonde zijn als je daar niet de voldoening én vergoeding krijgt die je verdient.

Lees hoe ik je kan helpen